سطح‌بندی دوره‌ها

گروه تخصصی DFSI به تمامی فراگیران توصیه می کند که در درجه نخست هدف از آموزش خود را مشخص کنند تا بتوانند با برنامه ریزی بهتر نتیجه مطلوب تری بگیرند. یادمان باشد که فراگیری هر زبانی احتیاج به تلاش، صبر و تمرین دارد ولی این پروسه خالی از لحظه های شاد و خاطره انگیز نیست. گروه DFSI تلاش دارد تا با استفاده از بهترین مدرسین و استفاده از جدیدترین روش های آموزشی لذت و شیرینی آموزش زبان آلمانی را بر سختی های آن غالب کند و به بهترین نحو درکنارفراگیران باشد.

بر این اساس چارچوب تعیین شده توسط اتحادیه اروپا(Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen )،  سطوح مختلف و کاربرد هریک از سطوح عبارتند از:

  1. سطح A: (شامل زیرگروه A1 وA2) در این سطح میتوانید جملات ساده را استفاده کنید و به سوالاتی درباره خود و پیرامونتان، شغل، خانواده و ... پاسخ دهید و نیازهای اولیه خود رابرآورده سازید. شرط کشورهای آلمان و اتریش برای افرادی که مایل به دریافت ویزای پیوست به خانواده وتمدید اقامت را دارند به ترتیب  داشتن مدرک بین المللی A1 وA2 می باشد.

  1. سطح‌B: (شامل زیرگروه B1 وB2) در سطح B1 قادر خواهید بود اکثر نکات مهم در گفت  وگو با یک آلمانی زبان در خصوص شغل، خانواده، اهداف و آرزوهایتان را متوجه شوید. اگر هم به یکی از کشورهای آلمانی زبان سفر می کنید اکثر نیازهای شما در این سطح برآورده می شود. البته به شرط اینکه مکالماتتون با زبان معیارانجام شود و نه با گویش های رایج. درسطح B2 می توانید متون نسبتا پیپیده در بعضی حوزه ها را مطالعه کنید، در حوزه تخصصی خودتان بحث کنید و با ارایه دلایل مکفی، نظر خودتان را بیان کنید. مکالماتتان نسبتا روان و فهم آن برای دوطرف بدون سختی امکان پذیر می باشد. شرط ورود به کالج و یا شرط دریافت ویزای مشروط دانشجویی اکثر دانشگاه ها داشتن مدرک B2 است.

  1. سطحC: (شامل زیرگروه C1 وC2) در این سطح استفاده از گنجینه بزرگی از واژگان عمومی و تخصصی برایتان راحت خواهد بود و قادرید در حوزه های گوناگون تخصصی و زندگی اجتماعی، در محل کار یا محیط دانشگاه بحث کنید و نظر دهید. با رسیدن به  سطح C2 شما تقریبا همانند فردی که زبان مادری وی آلمانی است از امکانات زبانی خود می توانید بهره ببرید. اکثر دانشگاه های آلمان شرط ورود به دانشگاه را  C1 تعیین کرده اند. البته توجه داشته باشید که هر دانشگاه یک یا چند مدرک رسمی در این سطح را معرفی می نماید که یکی را باید ارایه دهید ( ; Goethe C1  ÖSD C1;TestDaF ;DSH ).

اطلاعات تکمیلی دوره ها

گروه تخصصی DFSI دوره های عادی و فشرده زبان آلمانی را از سطح A1 (مبتدی) تا C2 (پیشرفته) ارایه می کند.

فراگیران باید بدانند که برای رسیدن به سطح مورد نظرشان چه قدر زمان باید در نظر بگیرند و توجه داشته باشید که غیر از کتاب های درسی از متون، فیلم، بازی و دیگر اقلام کمک آموزشی نیز استفاده خواهد شد تا نتیجه مطلوب تری حاصل گردد. بخش بندی کلاس ها ، تعداد ساعت تدریس هر کلاس و کتاب های مورد استفاده عبارتند از:

A1        : „DaF Kompakt“ Lektion 1-5, 100 UE*

A2.1     : „DaF Kompakt“ Lektion 6-11, 100 UE*

A2.2    : „DaF Kompakt“ Lektion 12-17, 100 UE*

B1.1    : „DaF Kompakt“ Lektion 18-23, 100 UE*

B1.2    : „DaF Kompakt“ Lektion 24-29, 100 UE*

B2.1    : „Sicher B2“ Lektion 1-4, 100 UE*

B2.2    : „Sicher B2“ Lektion 5-8, 100 UE*

B2.3    : „Sicher B2“ Lektion 9-12, 100 UE*

C1.1    : „Sicher C1“ Lektion 1-4, 100 UE*

C1.2    : „Sicher C1“ Lektion 5-8, 100 UE*

C1.3    : „Sicher C1“ Lektion 9-12, 100 UE*

توضیحات ضروری کلاس ها

هر کلاس را می توان به شکل عادی (100 ساعت آموزشی در 50 جلسه 90 دقیقه ای ،هفته ای سه جلسه، حدودا4ماه) یا به صورت فشرده (100 ساعت آموزشی در 25 جلسه 180 دقیقه ای، هفته ای 3 جلسه، حدودا 2 ماه) فرا گرفت. ضروری است که فراگیر توجه داشته باشد که برای انتخاب نوع کلاس عادی یا فشرده چقدر می تواند زمان برای یاد گیری و تمرین خارج از کلاس اختصاص دهد.

*ساعت آموزشی معادل 45 دقیقه

کلاس وکارگاه های زبان تخصصی

گروه تخصصی DFSI کلاس ها و کارگاه های جانبی و تکمیلی را به صورت متناوب ارایه خواهد نمود ولی چنانچه گروهی تمایل داشته باشند که به صورت خصوصی دوره آموزشی با کاربرد مشخصی را طی کنند این امکان برای مجموعه های خصوصی یا دولتی فراهم  است تا با همکاری و همفکری دوره های ویژه با حداکثر کارایی طراحی و اجرا گردد.