مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد

راهنمای تولید ویدئو و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری تدوین شد

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تدوین «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، محمد قاسمی یادآور شد :یکی از برنامه­‌های اصلی دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی به‌ویژه در حوزه ویدئو و عکس برای استفاده مؤثر و اثربخش در دوران پساکرونا بوده است.

او افزود: با توجه به اهمیت محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی برای ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی و آسیب‌شناسی اقلام تبلیغاتی تولیدشده در استان‌های مختلف کشور، بر آن شدیم تا «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف نمونه‌های برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ کنیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: دو ضابطه مورد اشاره دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار می‌رود در صورت به‌کارگیری دقیق آن‌ها توسط کارشناسان ذیربط ستادی و استانی در آینده نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.

او گفت: اصول و توصیه‌های این راهنماها مشخصاً به جنبه­‌های تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناریو قدرتمند، استفاده از تنوعی از نماها، خلاقیت در تدوین و کادربندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نکات لازم در به‌کارگیری نریشن، زیرنویس، موسیقی و اصوات طبیعی می‌پردازد.

او افزود: علاوه بر جنبه­‌های تکنیکی، ابعاد محتوایی موضوع نظیر حضور افراد تاثیرگذار در آثار تولیدی، نمایش گردشگری تجربه‌محور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاریخی کشور و تاکید ویژه بر تنوع کم‌نظیر آداب و سنن و رسوم مردمان نیز مد نظر قرار گرفته است.

قاسمی یادآور شد: از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما به عنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه تولید محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد؛ لذا از این حیث رعایت آن‌ها مهم و لازم‌الاجرا است.